210-6411675, 210-6458266

welcome@startyouup.gr

Μαυρομιχάλη 190 Αθήνα 11472

Διαφήμιση επιχείρησης στο Internet : Facebook vs Google


Ας ξεκινήσουμε ανάποδα, δίνοντας την απάντηση : Πρέπει να δοκιμάσεις και τις 2 πλατφόρμες πριν καταλήξεις στο “βάρος" που θα δώσεις στην κάθε μια. Φυσικά υπάρχουν και άλλα κανάλια διαφήμισης που και αυτά θα πρέπει έχουν το δικό τους βάρος στην εξίσωση digital διαφήμιση.

Γενικά :

  • Θα πρέπει να έχεις συγκεκριμένο αρχικό budget για το σύνολο των διαφημιστικών σου προσπαθείων τουλάχιστον για τους πρώτους 2 μήνες. Είναι σίγουρο πως όταν βρεις αυτό που κάνει click θα αναθεωρήσεις προς τα πάνω το budget. Πρέπει όμως να υπάρχει ένα οικονομικό όριο. Ακόμα και αυτό που θα κάνει “click” θα έχει, μετά την κορύφωση του, σταδιακώς μειούμενα αποτελέσματα. Η προσπάθεια είναι συνεχής.
  • Όσο πιο συγκεκριμένα έχεις ορίσει το διαφημιστικό σου κοινό και όσο πιο συναφής είναι η πληροφορία που θα δώσεις σε αυτό μέσω της διαφήμισης, τόσο μικρότερο θα είναι το κόστος της και τόσο μεγαλύτερη η πιθανότητα της αγοράς των αγαθών ή υπηρεσιών που προσφέρεις. Η τακτική ρίχνω χρήμα παντού χωρίς στόχο, απλώς δεν δουλεύει και μάλιστα κοστίζει.
  • Εφόσον δεν έχεις τις απαραίτητες γνώσεις και πρακτική εμπειρία, καλό θα ήταν να “αγοράσεις τις υπηρεσίες ειδικών”. Να θυμάσαι πως ότι φαίνεται φθηνό είναι νομοτελειακά πιο ακριβό
  • Για να μάθεις θα πληρώσεις: Σταδιακά και εφόσον έχεις την διάθεση και τον χρόνο θα μάθεις αρκετά πράγματα και θα μπορείς να συμμετέχεις δημιουργικά και αποτελεσματικά στην διαμόρφωση και την διανομή του διαφημιστικού “υλικού” της επιχείρησης σου.   
  • Η digital διαφήμιση υπερέχει για 2 λόγους:
  • Μπορείς να επιλέξεις με αρκετή ακρίβεια το κοινό που πιθανώς ενδιαφέρεται για αυτό που πουλάς. Η ηλικία, το φύλο, τα ενδιαφέροντα, η γεωγραφική τοποθεσία, ή ώρα, είναι μόνον μερικές από τις παραμέτρους που εσύ ορίζεις. Η τηλεόραση, το ραδιόφωνο, τα πεταμένα φυλλάδια στο παρμπρίζ του αυτοκίνητου σου, δεν μπορούν να εγγυηθούν την ίδια ακρίβεια. 
  • Μπορείς να μετρήσεις τα αποτελέσματα μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Ποιες ηλικίες προσέλκυσε, πόσες πωλήσεις ήρθαν και από πού και πολλά άλλα. To πιο σημαντικό είναι πως όταν μάθεις σε ποιους “πουλάς” μπορείς να προσδιορίσεις με μικρό περιθώριο λάθους το προφίλ του κοινού με την μεγαλύτερη πιθανότητα να αγοράσει ή να ξανά αγοράσει μελλοντικά.

 



  • Όλα έχουν σημασία. H παραμικρή λεπτομέρεια είναι σημαντική. Για τον λόγο αυτό υπάρχουν συγκεκριμένες ειδικότητες, Web & Graphic Designers, Copywriters, Video Editors και η λίστα δεν τελειώνειΤο πως δείχνει και το πως εκφέρεται το μήνυμα μιας διαφήμισης είναι εξαιρετικά σημαντικό.
  • To video είναι ήδη βασιλιάς και σε κάποια φάση θα πρέπει να το δοκιμάσεις. Οι χρήστες του διαδικτύου, οι εν δυνάμει πελάτες σου, αρέσκονται στην κατανάλωση video content και θα συνεχίσουν να το κάνουν όλο και περισσότερο. 
  • Η πρώτη και χωρίς κόστος ενέργεια που οφείλεις να κάνεις, είναι το άνοιγμα μιας Facebook Page σελίδας για την επιχείρηση μου. Ως διαχειριστής της σελίδας της επιχείρησης σου στο Facebook μπορείς να προσκαλέσεις το σύνολο των φίλων σου. Τι πιο απλό; Word of Mouth.

 

Στο αρχικό ερώτημα Facebook ή Google ;

  • Σε Γενικές γραμμές : Το Facebook διαφημίζει σε ανθρώπους με συγκεκριμένα ενδιαφέροντα, το Google (Adwords) σε ανθρώπους που ψάχνουν συγκεκριμένες λέξεις φράσεις κλειδιά. Εν συνεχεία και αφού γνωρίζει ότι έψαξες και άρα μάλλον ενδιαφέρεσαι π.χ. για δερμάτινα παπούτσια, θα σου εμφανίζει και photos ή σχετικά links (ή και videos) στα sites (ή στο You Tube) που θα επισκεφθείς μετά την αναζήτηση. Σε κουραστικό, ίσως, βαθμό. 
  • Στο Facebook θα μπω για να περάσω την ώρα μου, να δω τι κάνουν οι φίλοι μου. Στο Google search tab, θα γράψω όταν θέλω να ψάξω κάτι συγκεκριμένο.
  • Αυτομάτως έχουμε μια σαφή διαφορά προσανατολισμού που ορίζεται κυρίως από την φύση των παρεχόμενων αγαθών και υπηρεσιών της επιχείρησης μου, καθώς και από τα γεωγραφικά σύνορα εντός των οποίων μπορεί να παρέχει τα “αγαθά” της. 
  • Timing (Χρονισμός) και locality (Εντοπιότητα): Όταν χρειάζομαι κάτι άμεσα λοιπόν ή όταν ψάχνω για κάτι σε ένα συγκεκριμένο γεωγραφικό σημείο, είναι σαφές πως η Google θα με εξυπηρετήσει καλύτερα. Αν η φύση των “αγαθών” που προσφέρω επηρεάζεται έντονα από αυτά, τότε θα προτιμούσα την Google. Μου χάλασε το καζανάκι ; θα γράψω υδραυλικός στα Κάτω Πατήσια ή θα μπω στο YouTube και θα αναζητήσω videos με θέμα : Πως να επισκευάσω το καζανάκι μου ;
  • Με ένα σμπάρο πολλά Τρυγόνια: Εδώ το Facebook υπερέχει. Όταν δω πως ένας φίλος έχει κάνει like στην σελίδα μιας επιχείρησης στο Facebook ή σε μια διαφήμιση αυτής, είναι αρκετά πιθανό να μου κινήσει το ενδιαφέρον (Like & Share δεν υπάρχουν στην Google). Μέσω της σελίδας της επιχείρησης μου στο Facebook μπορώ να στοχεύσω στους φίλους – ακόλουθους της σελίδας (όσους έχουν κάνει like) καθώς και τους φίλους αυτών των φίλων.
  • Έχεις αυτομάτως μια μικρή κοινότητα. Φυσικά θα πρέπει να προσέξεις ώστε τα μέλη της να έχουν πραγματικό ενδιαφέρον για την επιχείρηση σου. Είναι σίγουρο πως ένας διαγωνισμός με δώρο ένα iPhone 8 θα φέρει πολλά νέα likes, είναι επίσης σίγουρο πως δεν πρόκειται αυτά να είναι χρήσιμα αν η δραστηριότητα σου αφορά π.χ. την πώληση γαλακτοκομικών. Διαγωνισμός με γιαούρτια θα ταίριαζε σαφώς καλύτερα. To click-like bating απαγορεύεται.
  • Ποιότητα - Αισθητική Διαφήμισης: Κατά την γνώμη μου & εδώ το Facebook υπερτερεί. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις υπέροχα γραφικά, εικόνες, φωτογραφίες και video και ας μην ξεχνάμε πως μέσω του Facebook μπορείς να διαφημιστείς ταυτόχρονα και στο Instagram. 

  

Κλείνοντας:

To κείμενο είναι γενικό, εκφράζει προσωπική άποψη και δεν αφορά συγκεκριμένες τεχνικές.

Στην Start You Up αφού ιδρύσουμε μαζί, την νέα σου επιχείρηση, θα σου παραδώσουμε ένα βασικό πλάνο digital marketing συμβατό με τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες της (Παρέχεται στα πλαίσια του Start You Up all 1 Pack αλλά και μεμονωμένα).

 

Διαβάστε επίσης:

Σύσταση ιατρικής εταιρείας 2018

Ίδρυση νέας επιχείρησης 2018

Φορολογία επιχειρήσεων 2018

Άδεια λειτουργίας καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος cafe bar εστιατόριο

Ασφαλιστικές εισφορές ΕΦΚΑ: Ελεύθεροι επαγγελματίες, παράλληλη επαγγελματική δραστηριότητα

Ορισμένα κριτήρια επιλογής εταιρικού τύπου ΟΕ ΕΕ ΕΠΕ ΙΚΕ ΑΕ

Απλουστευμένο παράδειγμα φορολόγησης ΙΚΕ ΕΠΕ ΑΕ 2017

Πλεονεκτήματα Ιδιωτικής Κεφαλαιουχικής εταιρείας

Μετατροπή ΟΕ & ΕΕ σε ΙΚΕ

Μετατροπή Ατομικής Επιχείρησης σε ΙΚΕ

Παράμετροι επιλογής μεταξύ ΙΚΕ & ΑΕ

Κατασκευή απλής εταιρικής Ιστοσελίδας (site)

Χρήσιμα digital εργαλεία για μικρομεσαίες επιχειρήσεις

Συγχώνευση εταιρειών

Διαφήμιση επιχείρησης στο Internet (Google Facebook)

Μπόζος Δημήτρης

Head of Business Development Start You Up 

www.startyouup.gr

dimitris@startyouup.gr

+302106411675

+306973790219

Άλλα άρθρα

Ατομική επιχείρηση 2020: Φορολογία & Ασφαλιστικές εισφορές.

Διαβάστε περισσότερα

Εισφορές ΕΦΚΑ μελών, εταίρων ή και διαχειριστών ΟΕ, ΕΕ, ΕΠΕ, ΙΚΕ.

Διαβάστε περισσότερα

Προσφορά σύστασης επιχειρήσεων ΟΕ ΕΕ ΙΚΕ ΕΠΕ συν 2 μήνες δωρεάν τήρησης λογιστηρίου

Διαβάστε περισσότερα

Franchise στην Ελλάδα

Διαβάστε περισσότερα

Ευθύνες Διοίκησης Εταιρείας για οφειλές στο Δημόσιο

Διαβάστε περισσότερα

Υπηρεσίες για νέες επιχειρήσεις 2019

Διαβάστε περισσότερα

Σύσταση ΙΚΕ, όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Διαβάστε περισσότερα

Ίδρυση νέας επιχείρησης

Διαβάστε περισσότερα

Μια νέα, δική σου, επιχείρηση.

Διαβάστε περισσότερα

Ηλεκτρονική Σύσταση ΙΚΕ σε λιγότερο από 60 λεπτά μέσω e-ΥΜΣ!

Διαβάστε περισσότερα

Φορολογία Επιχειρήσεων

Διαβάστε περισσότερα

Τα κύρια χαρακτηριστικά ενός επιτυχημένου, Επιχειρηματία.

Διαβάστε περισσότερα