Ας ξεκινήσουμε από το τέλος: Πόσο κόστισε σε εμάς ....
Ο παρακάτω πίνακας, αποτελεί μια συγκεντρωτική αναφορά αποτελεσμάτων των διαφημίσεων, χορηγούμενων δημοσιεύσεων, της δικής μας Start You Up Greece στο Facebook, για τον μήνα Μάιο.
Όπως μπορείτε να δείτε προωθήσαμε (διαφημίσαμε) 5 δημοσιεύσεις, με συνολικό κόστος 245 ευρώ (πλέον ΦΠΑ), οι οποίες εμφανίστηκαν 234.357 φορές, σε 134.687 μοναδικούς θεατές, (κοινό τα χαρακτηριστικά του οποίου στοχεύσαμε επακριβώς), οι οποίοι επισκέφτηκαν την ιστοσελίδα μας 4.891 φορές, διαβάζοντας εκεί, τα συγκεκριμένα άρθρα που αφορούν υπηρεσίες που προσφέρουμε.
Συντάσσουμε λοιπόν άρθρα με σκοπό την ενημέρωση των εν δυνάμει πελατών μας, με θεματολογία που πιστεύουμε πως τους αφορούν. Τα άρθρα αυτά διαφημίζονται, προσελκύοντας επισκέπτες στην ιστοσελίδας μας, όπου θα ενημερωθούν για το σύνολο των υπηρεσιών μας. Θέλουμε μέσα από την διαδικασία αυτή, κάποιοι από τους επισκέπτες να μετατραπούν σε πελάτες.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει η στήλη "κόστος ανά αποτέλεσμα". Π.χ. Το πρώτο άρθρο με τίτλο ΙΚΕ ιδιωτική κεφαλαιουχική εταιρεία, οδήγησε σε 3.731 επισκέψεις στην ιστοσελίδας μας με κόστος 90 ευρώ, ήτοι κόστος ανά επίσκεψη στην σελίδα μας 0,02 ευρώ. Το άρθρο για την σχεδίαση εταιρικής ταυτότητας είχε κόστος ανά κλικ 0,23 ευρώ (ο κούκος, αηδόνι)
Σημαντικά στοιχεία, συμπεράσματα:
CTR = Click through rate:
Το % των επισκέψεων στην ιστοσελίδα μας (κλικ στο σύνδεσμο) ως προς τον αριθμό των εμφανίσεων 4.891 / 184.982 = 2,64 %. Με απλά λόγια, κατά μέσο όρο, ανά 100 εμφανίσεις, οι 2,7 οδήγησαν τους θεατές να πατήσουν, κάνουν κλικ, πάνω στο διαφημιζόμενο, χορηγούμενο άρθρο & τελικά ανά κατευθύνθηκαν στην ιστοσελίδα μας. Το CTR θα φανεί χρήσιμο για λόγους συγκρισιμότητας της απόδοσης μελλοντικών διαφημίσεων.
Είναι το 2,64 % καλό ? Εμπειρικά θα έλεγα μετριότατο. Φυσικά θα πρέπει να τονίσω πως όταν, για του συγκεκριμένου τύπου διαφημίσεις, αγγίξουμε το 6-7% CTR, είμαστε αρκετά ικανοποιημένοι. Για την ακρίβεια πολύ χαρούμενοι. Ναι δεν είναι % ευστοχίας στα πέναλτι.Το μέσο CTR του συνόλου των Industries-κλάδων επιχειρήσεων στο facebook ανέρχεται στο 0,9%
Αφού οι θεατές της διαφήμισης μας πατήσουν κλικ & ανά κατευθυνθούν στην ιστοσελίδα μας, τότε την καταγραφή & ανάλυση της "συμπεριφοράς" και των ενεργειών τους:
Αναλαμβάνει το Google Analytics με την βοήθεια του Facebook Pixel. Σίγουρα αυτά δεν είναι της παρούσης, τα αναφέρω απλώς, ώστε να γίνει κατανοητό το ότι υπάρχουν στα χέρια μας, εξαιρετικές δυνατότητες & εργαλεία ανάλυσης των χαρακτηριστικών & της "συμπεριφοράς" των εν δυνάμει πελατών μας.
Πέραν του CTR & όλων των αναφορών, το σημαντικότερο είναι το πόσοι από αυτούς που επισκέφθηκαν την ιστοσελίδα μας έγιναν τελικά πελάτες (monetized conversions). Αυτό είναι το ουσιαστικό. Οι αναφορές αποτελεσμάτων μας βοηθούν ώστε συγκρίνοντας, να βελτιώνουμε τις διαφημίσεις μας, προκειμένου να προσελκύουν περισσότερους πελάτες με το λιγότερο δυνατόν κόστος.
Ακόμα όμως και αν οι θεατές δεν πατήσουν το κλικ, η διαφήμιση έχει περάσει μπροστά από τα μάτια τους. Ίσως κάτι να μείνει. Σε κάθε περίπτωση η διαφήμιση βοηθάει στο Branding, που είναι σημαντικό σε βάθος χρόνου.
Θα πρέπει να αναφερθεί πως τεράστιος παράγοντας στην επιτυχία της digital διαφήμισης παίζει το εικαστικό, αισθητικό κομμάτι. Η "εικόνα".
Γιατί να διαφημίσω την επιχείρηση μου, τα προϊόντα & τις υπηρεσίες της στο Facebook ?
By the Way. Γνωρίζατε ότι το Instagram ανήκει στο facebook & πως όπως θα δείτε παρακάτω μπορείτε να προωθείτε ταυτόχρονα, την ίδια διαφήμιση και στις 2 πλατφόρμες ?
Ο σημαντικότερος λόγος είναι πως το facebook μας δίνει την δυνατότητα να στοχεύσουμε σε κοινά, με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα αν έχω κατάστημα με γυναικεία παπούτσια στην Γλυφάδα, θα ορίσω - περιορίσω τον γενικό πληθυσμό, σε ένα όσο το δυνατόν πιο συγκεκριμένο δείγμα - κοινό χρησιμοποιώντας κριτήρια όπως:
Εξίσου σημαντικός λόγος είναι πως το budget και η διάρκεια εμφάνισης της διαφήμισης ορίζονται αποκλειστικά από εμάς. Μπορείτε να ξεκινήσετε από 1 ευρώ την ημέρα.
Η καλή, αποτελεσματική διαφήμιση είναι επένδυση & πλέον την έχουμε στα χέρια μας, πράγμα το οποίο 10 χρόνια πριν φάνταζε απίθανο & δύσκολο.
Στην συνέχεια μπορείτε να δείτε μερικά screen shots, τα οποία απεικονίζουν την διαδικασία δημιουργίας εικαστικού διαφήμισης, επιλογής σκοπού-στόχου, επιλογής κοινού & τέλος αναφορών αποτελεσμάτων & κόστους.
Θα ακολουθήσουν σχετικά & πιο λεπτομερή άρθρα στο άμεσο μέλλον.
Εις το επανιδείν!
Αναφορές αποτελεσμάτων & αναφορές κόστους ανά καμπάνια ή ομάδα διαφημίσεων:
Στην διάθεση σας για οποιαδήποτε πληροφορία.
Διαβάστε επίσης:
Τα κύρια χαρακτηριστικά ενός επιτυχημένου επιχειρηματία.
ΙΚΕ εναντίον Ατομικής επιχείρησης, στα 50.000 ευρώ κέρδους προ φόρων. Φορολογία & ΕΦΚΑ.
Πόσο κοστίζει η διαφήμιση επιχείρησης στο Facebook
Σύσταση ιατρικής εταιρείας 2018
Άδεια λειτουργίας καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος cafe bar εστιατόριο
Ασφαλιστικές εισφορές ΕΦΚΑ: Ελεύθεροι επαγγελματίες, παράλληλη επαγγελματική δραστηριότητα
Ορισμένα κριτήρια επιλογής εταιρικού τύπου ΟΕ ΕΕ ΕΠΕ ΙΚΕ ΑΕ
Απλουστευμένο παράδειγμα φορολόγησης ΙΚΕ ΕΠΕ ΑΕ 2017
Πλεονεκτήματα Ιδιωτικής Κεφαλαιουχικής εταιρείας
Μετατροπή Ατομικής Επιχείρησης σε ΙΚΕ
Παράμετροι επιλογής μεταξύ ΙΚΕ & ΑΕ
Κατασκευή απλής εταιρικής Ιστοσελίδας (site)
Χρήσιμα digital εργαλεία για μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Διαφήμιση επιχείρησης στο Internet (Google Facebook)
Head of Marketing & Business Development @ Start You Up
+302106411675
+306973790219
ΔΗΛΩΣΗ ΝΟΜΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ: Οι πληροφορίες που περιέχονται στο παρόν ιστολόγιο έχουν τύχει επιμελούς επιστημονικής επεξεργασίας, όμως δεν αποτελούν ούτε δύνανται να θεωρηθούν ως νομικές συμβουλές επί συγκεκριμένου ζητήματος. Κατά συνέπεια, ουδεμία ευθύνη φέρουμε έναντι των αναγνωστών του παρόντος σε περίπτωση χρήσης των πληροφοριών αυτών σε νομικά τους ζητήματα. Για οποιοδήποτε νομικό θέμα αντιμετωπίζουν οι αναγνώστες θα πρέπει να απευθύνονται σε κατάλληλους νομικούς συμβούλους. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.